I sidste uge #46

Mallorca diary #2 Palmas bedste kaffe

photo IMG_9284.jpg

Nu sagde jeg godt nok, at jeg ikke havde undersøgt så meget om Mallorca på forhånd. Men en enkelt guide havde jeg dog besøgt, nemlig Dittes virkelig flotte guide til Mallorca. Jeg bed straks mærke i caféen La Molienda, som skulle have øens bedste kaffe. Det er i særdeleshed en påstånd, der kan få mig op ad stolen. Den lå dog et par kilometer væk fra, hvor jeg boede, men besøges, det skulle den. Heldigvis lå den forholdsvis tæt på den store busstation, så det passede med at spise min morgenmad der på en dag, hvor jeg skulle på tur med bussen. Ja, faktisk blev jeg så begejstret for stedet, at jeg tog den lange gåtur derop for at spise morgenmad en anden dag også.

Jeg har en (måske) lidt mærkelig ting med at bedømme en kaffecafé efter deres cappuccino – en ting der er kommet efter mine tre måneder i Italien. Kan man ikke lave en god cappuccino, så har man efter mit hoved ikke forstået, hvad god og rigtig kaffe handler om. Måske en lidt snæversynet og snobbet holdning, men nåja. Det er meget rart at have et pejlemærke. Efter jeg startede med denne bedømmelsesmetode, har jeg virkelig fået de mest forfærdelige cappuccino’er, der nærmere var café latte og kun smagte af varm mælk, og så har jeg fået de mest magiske cappuccino’er, der havde en cremet konsistens og smagte af god espresso på en dejlig mild måde. Så har der været dem midt imellem, der var udmærkede, men dog heller ikke noget at skrive hjem om. La Molienda laver den helt perfekte cappuccino. Hvilket egentlig er ret tydeligt at se på billederne. Så allerede der efter det første nip til koppen vandt caféen mit hjerte. Derudover er indretningen og stedet bare så skønt. De serverer både morgenmad, kager og frokost, og jeg prøvede to forskellige typer morgenmad, de to gange jeg var der. Den første gang fik jeg en cremet havregrød med frisk frugt og ristede nødder, og den anden gang fik jeg en chiapudding med kokosmælk. Begge var et kæmpe hit, og jeg kan kun på det varmeste anbefale at kigge forbi La Molienda på Bisbe Campins, 11. Palma.

Se Mallorca diary #1 her.

photo IMG_9295.jpg photo IMG_9260.jpg photo IMG_9537.jpg photo IMG_9258.jpg photo IMG_9280.jpg photo IMG_9261_2.jpg

Photobucket

4 kommentarer

• Camilla

Jeg gør det helt samme mht. cappuccinoer!
    De værste er virkelig dem, der bare smager af varm mælk, eller pulver-cappuccinoerne. Jeg har næsten lige været i Sydøstasien, og en god kop cappuccino var så svær at opdrive, at jeg bare gav op til sidst 😉
    Meget smukke billeder forresten 🙂

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mmh den kaffe ser god ud! Der var desværre lukket den dag vi kom forbi om eftermiddagen :/

• Åh gud hvor ser det godt ud! Måske snart afsted til det spanske kan jeg godt se på det hele! Er fuldstændigt enig med dig angående kaffe. Jeg er så uendeligt træt af alle de kaffe-steder der er åbent rundt omkring i det københavnske. Det virker som om det er vigtigere for dem af brande sig og blive “stor” i stedet for at gå op i, at de rent faktisk kan lave en god, velsmagende kop kaffe. Forfærdelig udvikling!

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Pernille B. Hansen

Hvor er det godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan. Livet er simpelthen for kort til dårlig kaffe.