15 ting man lærer af at flytte sammen med kæresten

I sidste uge #80 | London edition

photo ugens_80.jpg

…var jeg ikke ligefrem nogen medgørlig kæreste, da vores fly fra Billund til London ender med at være 50 min. forsinket og vi dermed har knap en halv time til, at det sidste tog mod London forlader perronen ved lufthavnen.
…At vi så skal stå i en alenlang pas-kontrol-kø gør ikke ligefrem mit humør bedre, og vi når også kun lige præcis at hoppe ind i toget to min. før det kører. Værste flyoplevelse længe!
…Men vi kommer dog hele og med alle vores dele til London, finder en taxa og er endelig ved vores Airbnb lejlighed kl. 2 om natten (eller kl. 3 dansk tid).
…Vi sover begge som en sten, prøver at lade være med at sove hele formiddagen væk og står op for at komme i gang med at udforske London.
…Vi får vores første måltid i London, som også var et af de allerbedste – og der var ellers mange gode.
…Brugte vi generelt allerflest penge på mad, og det er en beslutning vi ikke fortryder.
…Tog vi forbi Dover Street Market og sukkede over alt det fantastiske tøj, som vi ikke havde råd til – og ikke mindst den fantastiske indretning.
…Gik vi meget sultne (kæmpe fejl) ind i Whole Foods, og havde lyst til at købe ALT. Omg… Savler stadig ved tanken, jo. Hvorfor findes Whole Foods ikke i Danmark!?
…Tog vi skammeligt mange turistselfies, og ikke ét var sådan rigtig godt, men det øverste er et af de bedre.
…Brugte vi i øvrigt Post Danmark nye postkort app, til at forvandle et af vores flotte selfies til et postkort, vi kunne sende til vores forældre. Post Danmark printer postkortet med tekst, man selv har skrevet, og sender det fra Danmark. Det er altså et ret smart påfund!
…Snakkede vi lidt med vores Airbnb hund, som var en kæmpe schæfer og det venligste væsen.
…Stejlede vi lidt af at det koster 25 pund at komme ind i Tower of London og næsten ligeså meget at komme ind i Westminster Abbey og besluttede derfor at blive udenfor. Altså, hvorfor!?
…Var jeg på genbrugsjagt efter et par Levi’s jeans i boyfriend stil. Jeg fik prøvet i hvert fald 10 par, og de sad alle helt forfærdeligt. Jeg er stadig på udkig!
…Havde vi et lille (host) optrin imellem os, da vi begav os i Topshop på Oxford Street i absolut prime time. IKEA-kæreste-testen har mødt sin overmand, kan man overleve en tur sammen i Topshop, så kan man klare alt.
…Var vi virkelig Gøg og Gokke, da vi med vores Oyster card skulle tage bussen i London for første gang og bippede vores kort både ind og ud af bussen (hvilket betød at vi betalte for to billetter i stedet for en – flot).
…Gik vi i gennemsnit mere end 20 km hver dag. Ikke så mærkeligt, at vi var ret trætte. Selvom jeg kun havde sneakers med, var mine fødder stadig komplet smadrede.
…Måske også derfor blev vores snak om at drikke en øl om aftenen heller aldrig rigtig til noget. Vi skulle jo også gerne kunne komme hjem fra baren uden at falde om.
…Havde jeg det specifikke shoppemål at købe en magnet med hjem, men glemte alt om det. Kæft, de har kedelige magneter i lufthavnen..

Photobucket

4 kommentarer

• Charlotte

Lyder som en skøn tur og mad er det bedste af ferier! Vil lige tippe om app’en Touchnote. Det er det samme som postdk app, før tiden var deres priser bedre end postdks (ved ikke om det stadig er sådan)

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Pernille B. Hansen

Tak for tippet! Det er bestemt skrevet bag øret til næste rejse. 😀

• Anne

Haha, virkelig sjovt at læse din London edition uge Pernille.

Jeg var i London i november (første gang med kæresten – har selv været der mange gange).

Og vi gik gennem to af de præcis samme punkter som du og din kæreste: Transport udfordringer (mig der mildt sagt ikke var medgørlig) og så Topshop testen (og min kæreste elsker ellers IKEA, hvilket er meget modsat mig, som hader det – Topshop er selvfølgelig en helt anden sag haha).

Det var min kæreste, der havde booket flybilletter, og han havde så oveni booket transport til/fra lufthavnen i London. Han troede, det var tog, han havde booket, men det viste sig, at være busbilletter. Og bus til/fra London er bare så meget langsommere og ubekvemt en toget.

Der var ikke de store udfordringer med bus ind til London, men da vi skulle retur til lufthavnen nogle dage senere, var bussen 1,5 timer forsinket. Dvs. da vi ankom til lufthavnen boarded vores fly. Vi spæende gennem lufthavnen (kom ind gennem quick check) og nåede lige præcis at komme med vores fly (de sidste passagere var ved at gå om bord). Som min kæreste konkluderede: Det er sidste gang vi tager bussen… haha 😀

Siden  ·  Svar på kommentar
    • Pernille B. Hansen

Hahahaha! Lyder også til, at I har haft lidt af en tur! Puha, jeg ville godt nok være presset hvis jeg skulle igennem samme bustur. Ej, nej nej. Godt, at I nåede det hele! 😀